woensdag 21 oktober 2009

Navigatievluchten

We zijn ondertussen alweer enkele weken verder, en er is weer een nieuw deel begonnen van de training, nl. het navigeren. Dwz; op zoek gaan naar herkenbare punten in het landschap om je weg te vinden van het een vliegveld naar het andere. Echt de moeite, zeker in deze prachtige omgeving! Morgen heb ik mijn test, om te bewijzen dat ik op mijzelf kan navigeren, en dat ik daarna dus ook solo-navigatievluchten mag doen. Vandaag heb ik mijn laatste missie voor de test gehad, en het was niet bepaald een gewone vlucht vandaag. Om te beginnen, de route was naar het noorden; wat wil zeggen, richting de bergen. Prachtige omgeving, vanop een hoogte van 8500 voet (net geen 3km hoog). Toen we terugkwamen bleek dat er een incident was gebeurd op het vliegveld waar we gebaseerd zijn. Niks erg, gewoon een klein incident. Maar het was wel genoeg om de Amerikaanse Overheid der Luchtvaart (FAA) erbij te halen, en die zeiden; 'laat alles staan zoals het staat!', wat voor ons wilt zeggen; vliegveld tijdelijk gesloten! Natuurlijk net toen wij daar aan kwamen... We zijn dan uiteindelijk uitgeweken naar een naburig, veel groter, vliegveld, waar ook grote passagiersvliegtuigen landen, samen met ongeveer 15 andere vliegers van onze school. Met z'n alleen naar de cafetaria voor een colaatje, of een hapje, tot ze kwamen zeggen dat het vliegveld terug open was. Dus, met z'n alleen tegelijk terug naar ons vliegveldje. Een leuke korte vlucht van ong 10 min. Echt de moeite! Het was dus weer een dag die me weer een ervaring heeft bijgebracht! Super!

2 opmerkingen:

  1. Doe da goed hé vandaag, zodat je op jezelf de rest van Amerika kan gaan verkennen, en don't forget de kodak!!!
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn vaak de onverwachte zaken die een ervaring extra speciaal maken. En waar je ook het vaakst van leert. Het gaat je goed. Wel jammer van de wagen, maar ja, ook daar zijn jullie weer een ervaring rijker van, hé...
    liefs uit Turnhout,
    Ann & C°

    BeantwoordenVerwijderen