Voorbije dinsdag hebben we voor het eerst een navigatie-vlucht gevlogen. Het was een IFR navigatie. IFR staat voor Instrument Flight Rules. Dit wil dus zeggen dat we ergens naartoe vliegen puur op de instrumenten, dus zonder naar buiten te kijken. Het was een vlucht van 3u heen en 3u terug, waardoor we ergens naartoe konden vliegen dat al eens wat verder lag. We hebben dan beslist om naar San Diego te vliegen. Grote en mooie stad! Het vliegveld ligt er in het midden van de stad, dus wel mooi om naartoe te vliegen. Het enige nadeel is, om daar te geraken duurt 3u. 3u lang rechtdoor vliegen, en uitzicht op de woestijn... Maar voor wat hoort wat, dus dat hadden we er zeker voor over! Jeroen De Groof heeft naar ginder gevlogen, en daar hebben we gewisseld en ben ik teruggevlogen naar huis. Een lange dag, maar een leuke! En bij deze hebben we San Diego toch ook eens (uit de lucht) kunnen bekijken...
Tja, zelfs in de woestijn moet je niet verstelt staan van wat sneeuw!
En San Diego is een vrij groot vliegveld, zoals je kan zien. We voelden ons maar klein tussen de grote Boeings 737 en andere passagiersvliegtuigen. Wel leuk om eens te doen!

Na het opstijgen moesten we een stuk boven de oceaan vliegen!Hebben we dat ook eens gedaan hé ;-) Het was lang geleden dat ik nog zoveel water bijeen heb gezien.

En zoals ik al zei; 3u rechtdoor vliegen. Dan begint een mens zich al eens te vervelen. Zeker als instructeur, als je helemaal niets te doen hebt. Wat doen we dan? Inderdaad! Kuisen!

Vanaf nu zijn het vooral zo van die navigatie's die we nog gaan moeten vliegen. Op het programma deze week; Grand Canyons hopelijk, en eens naar Las Vegas. Ik hou jullie op de hoogte!
Neem volgende keer ne 4de man mee en ge kunt een potje kaarten onderweg!
BeantwoordenVerwijderenHa die zeune
BeantwoordenVerwijderenja, ik heb altijd gepeinsd dat we nog eens terug moesten komen, al was het alleen al maar om San Diego te zien. Prachtig!
Alléz, en van verveling beginnen kuisen, zoiets snappen wij niet hé ...
Dad(a)